Publications

 

Book

Huber, B. (2014). Öffentliche Experten. Über die Medienpräsenz von Fachleuten [Pundits in the news]. Wiesbaden: Springer VS.


Peer Reviewed Journal Articles

Wetzstein, I., & Huber, B. (2016). Debating “alternative” gender identities. The online discourse triggered by the 2014 life ball advertising posters. International Journal of Communication, 10, 432-450.

Brantner, C., & Huber, B. (2013). How visible is communication studies? Press coverage of the discipline in three German-language quality newspapers. SCM: Studies in Communication| Media, 2(2), 247‐264.


Book Chapters

Wetzstein, I., & Huber, B. (2016). Werbebotschaften als Trigger gesellschaftlicher Diskurse: Wissenssoziologische Diskursanalyse der Debatte über die Werbeplakate zum Wiener Life Ball 2014 in Online-Foren [Advertising messages as trigger for discourses. A sociology of knowledge discourse analysis of the online debate on 2014 life ball advertising posters]. In G. Zustiege & D. Schlütz (Eds.), Sozialität und Werbung (pp. 96-112). Köln: Herbert von Halem Verlag.

Huber, B. (2012). Pollsters as Entertainers in the Spotlight. Do We Need Special Guidelines for Pollsters' Appearance in the Media? In H. Haas, H. Jerabek, & T. Petersen (Hrsg.), The Early Days of Survey Research and Their Importance Today (S. 259-267). Wien: Braumüller.

Huber, B. (2011). Experten oder Ersatzjournalisten? Zur Rolle der Meinungsforscher in der Wahlkampfberichterstattung [Pollsters’ appearances in election coverage]. In J. Haschke, & A. Moser (Hrsg.), Politik - Deutsch, Deutsch – Politik. Aktuelle Trends und Forschungsergebnisse. Beiträge zur 6. Fachtagung des DFPK Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation. Band 1 (S. 113-132). Berlin: Frank&Timme.


Other Publications

Huber, B. (2017). Rezension. Kessler, S. H. (2016). Das ist doch evident! Eine Analyse dargestellter Evidenzframes und deren Wirkung am Beispiel von TV-Wissenschaftsbeiträgen [Review: That is evident! The analysis of evidence frames in TV science magazines and its effects]. Baden-Baden: Nomos. Publizistik. Online first. DOI 10.1007/s11616-017-0326-8

Huber, B. (2011). Rezension. Thomas Roessing (2009): Öffentliche Meinung – die Erforschung der Schweigespirale [Review: Thomas Roessing (2009): Public Opinion – research on Schweigespirale]. Baden-Baden: Nomos. In r:k:m http://www.rkm-journal.de/archives/6979 (12.12.2011)

Huber, B., & Aichberger, I. (2011). Auf dem Weg zu neuen Darstellungsformen? Die zunehmende Bedeutung von Experten in der journalistischen Wirklichkeitskonstruktion [Towards new journalistic styles? The increasing importance of pundits in news]. In Tagungsdokumentation „Medienlogik und Medienrealität“, Tübingen, 09.-11. Februar 2011. S. 80-86. Online: http://napex.net:8600/napex/upload/dgpuk/FG%20Mediensprache_Mediendiskurse/tdok_tue_2011.pdf

Huber, B. (2008). Experten oder Ersatzjournalisten? Zur Rolle der Meinungsforscher in den Medien [Pollsters in the news]. Master Thesis. University of Vienna.


Presentations

Wetzstein, I., & Huber, B. (2015, May). Debating 'alternative' gender identities: The online discourse triggered by the 2014 Life Ball advertising posters. Paper presented at the ICA 65th Annual Conference "Communication across the Life Span" (GLBT Interest Group), San Juan, Puerto Rico.

Wetzstein, I., & Huber, B. (2014, November). Werbebotschaften als Trigger gesellschaftlicher Diskurse: Wissenssoziologische Diskursanalyse der Debatte über die Werbeplakate zum Wiener Life Ball 2014 in Online-Foren [Advertising messages as trigger for discourses. A sociology of knowledge discourse analysis of the online debate on 2014 life ball advertising posters]. Paper presented at the Annual Meeting "Sozialität der Werbung" der DGPuK-Fachgruppe "Werbekommunikation", Mainz/Deutschland.

Huber, B., & Aichberger, I. (2012, October). Commonly quoted, rarely questioned, vaguely labelled: Experts as Sources in Austrian Newspapers. Paper presented at the ECREA 4th European Communication Conference. Istanbul, Turkey.

Brantner, C., & Huber, B. (2011, July). Mediating Communications. Quality media coverage of Communication Science in three European Countries. Paper presented at the IAMCR Conference “Cities, Creativity, Connectivity”. Istanbul, Turkey.

Huber, B., & Maireder, A. (2011, July). #FollowerPower: Sharing Know How in Online Networked Publics. Paper presented at the IAMCR Conference “Cities, Creativity, Connectivity”. Istanbul, Turkey.

Brantner, C., & Huber, B. (2011, June). Zur öffentlichen Sichtbarkeit der Kommunikationswissenschaft. Wie über das Fach in Qualitätszeitungen berichterstattet wird [Visibility of our discipline. Quality media coverage of Communication Science]. Paper presented at the annual convention of the German Communication Association DGPuK. Dortmund, Germany.

Huber, B., & Aichberger, I. (2011, February). Auf dem Weg zu neuen Darstellungsformen? Die zunehmende Bedeutung von Experten in der journalistischen Wirklichkeitskonstruktion [Towards new journalistic styles? The increasing importance of pundits in news]. Paper presented at “Medienlogik und Medienrealität“. Gemeinsame Tagung der DGPuK-Fachgruppen Journalistik /Journalismus-forschung und Mediensprache/Mediendiskurse [German Communication Association]. Tübingen, Germany.

Huber, B. (2010, July). Pollsters as ‚Entertainers’ in the Spotlight. Do We Need Special Guidelines for Pollsters’ Appearance in the Media? Paper presented at the WAPOR Seminar “The Early Days of Survey Research and Their Importance Today". Vienna, Austria.

Huber, B. (2010, June). Experten für eh alles? Präsenz und Funktion von Experten in der österreichischen Politikberichterstattung [Pundits in the Austrian election coverage]. Paper presented at 2. Kolloquium des Nachwuchsnetzwerks politische Kommunikation [Annual convention of the Young Scholars Network Journalism Research]. Vienna, Austria.

Huber, B. (2010, April). Experten oder Ersatzjournalisten? Zur Rolle der Meinungsforscher in der Wahlkampfberichterstattung [Pollsters in the election coverage]. Paper presented at the “Düsseldorfer Forum politische Kommunikation” [Conference on political communication]. Düsseldorf, Germany.